Autorius: Kalpokienė Olga, 1891 - 1967
Sukūrimo metai: apie 1931 m.
Kūrimo technika: popierius, tempera.
Matmenys: 34x40 cm.
Signatūra: O.D. (paveikslo apačioje dešinėje pusėje).
Bateliai pakietintomis nosimis (puantai) ir tutu – iš kelių tiulio sluoksnių pasiūtas varpelio formos pusilgis sijonas dėvimas su standžiai liemenį apgaubiančiu korsažu pavaizduotą sceną skatina sieti su romantiniu baletu, nes nuo legendinės Marijos Taglioni Silfidės (baleto „Sifidė“ premjera įvyko 1832 m. Paryžiaus Operos teatre) toks kostiumas tapo balerinos „uniforma“. Na, o mėnulio apšviesta naktinė scena ir kryžius su užrašu „Giselle“ nurodo, kad sukurti besvorės šokėjos, plevenančios virš žydinčių gėlių pievos ir miško upelio, atvaizdą Olgą Švedę-Dubeneckienę-Kalpokienę (1891–1967) įkvėpė bene garsiausias visų laikų klasikinis baletas – „Žizel“. Tikėtina, kad romantiškos nuotaikos dekoratyvioje kompozicijoje dailininkė išliejo savo įspūdžius po 1931 m. Kaune įvykusios baleto premjeros (spektaklio dailininkas buvo Mstislavas Dobužinskis). Ji pavaizdavo vieną iš balete veikiančių mirusių mergelių – vilisų, greičiausiai pačią Žizel, pražudytą apviltos meilės. Ikonografiškai ir stilistiškai kūrinys artimas daugiau kaip dešimtmečiu vėliau Dubeneckienės-Kalpokienės sukurtiems baleto „Silfidė“ scenovaizdžio (1944) ir kostiumų (1947) eskizams, kurie liko neįgyvendinti ir atsidūrė Lietuvos teatro, muzikos ir kino muziejuje.
Šaltinis: "Ne vien grožis. Moters atvaizdas LAWIN kolekcijoje". Sud. G. Jankevičiūtė. Vilnius: LAWIN, 2012.
Parodos: LAWIN Vilniaus biuro 20-mečio paroda „Ne vien grožis. Moters atvaizdas LAWIN kolekcijoje“, 2012 m. spalis – lapkritis, Nacionalinė dailės galerija, Vilnius; Paroda „Asmeniška. Lietuvos moterų dailė 1918–1940 m.“, 2017 m. balandžio 14–birželio 4 d., Nacionalinė dailės galerija, Vilnius.
Publikuota: "Ne vien grožis. Moters atvaizdas LAWIN kolekcijoje". Sud. G. Jankevičiūtė. Vilnius: LAWIN, 2012, Kat. Nr. 53, P. 64; "Kaunas-Vilnius 1918-1945”, Advokatų kontoros „Ellex Valiunas“ meno kolekcija. Sudarytojos D. Barcytė, dr. I. Burbaitė. Vilnius, 2021, P. 193.