Autorius: Stabrauskas Kazimieras, 1869 - 1929
Sukūrimo metai: 1913 m.
Kūrimo technika: popierius, pastelė.
Matmenys: 47x65 cm.
Signatūra: K. Stabrowski (paveikslo apačioje dešinėje pusėje).
Tekančios saulės gaisų nutvieksta erdvė šioje kompozicijoje tampa svarbiu prasminiu simboliniu vienetu. A ušra pasiekia ir nušviečia atokiausias, tamsiausias pasaulio erdves, taigi kompozicijoje vaizduojamas siužetas yra tarsi gėrio ir blogio kova: pamažu švinta – ir tamsa traukiasi. Pirmieji spinduliai apšviečia didžiulę vandenyje stūksančią kalvą. N nejučiomis pro akis prašmėžuoja M. K. Čiurlionio vandenų kalvos („Ramybė“, 1904; „Saulėlydis“, 1904). Žinoma, čia viskas kiek kitaip, tačiau siužeto motyvai, koduojantys idealaus pasaulio paieškas, abiejų tie patys.
Šaltinis: „Kazimieras Stabrauskas – M. K. Čiurlionio mokytojas“. Kaunas: Nacionalinis M. K. Čiurlionio dailės muziejus, 2016, Kat. Nr.32, P. 100.
Parodos: „Kazimieras Stabrauskas – M. K. Čiurlionio mokytojas“, 2015 m. rugsėjo 24 d. – 2016 m. sausio 3 d., Nacionalinis M. K. Čiurlionio dailės muziejus, Kaunas; “Priešaušris. Lietuvos dailė iki 1918 m.”, 2018 m. gegužės 10 d. - 2019 m. gegužės 31 d., Nacionalinis M. K. Čiurlionio dailės muziejus, Kaunas.
Publikuota: „Kazimieras Stabrauskas – M. K. Čiurlionio mokytojas“. Kaunas: Nacionalinis M. K. Čiurlionio dailės muziejus, 2016, Kat. Nr.32, P. 100; “LOGOS”, 2021/106, “Religijos, filosofijos, komparatyvistinių kultūros studijų ir meno žurnalas”, 2021, P.130; Antanas Andrijauskas „Teosofinės meno filosofijos idėjų atspindžiai Stabrausko ir Čiurlionio tapyboje“, Lietuvos kultūros tyrimų institutas, 2021, Vilnius, P. 126.
Nuotraukose: Kazimieras Stabrauskas (1869–1929); ekspozicija parodoje “Priešaušris. Lietuvos dailė iki 1918 m.”, 2018 m. gegužės 10 d. - 2019 m. gegužės 31 d., Nacionalinis M. K. Čiurlionio dailės muziejus, Kaunas.