Autorius: Mikėnas Juozas, 1901 - 1964
Sukūrimo metai: apie 1932 m.
Kūrimo technika: drobė, aliejus.
Matmenys: 40x31 cm.
1932 m. vasarą Adomas Galdikas (1893–1969) ir Juozas Mikėnas (1901–1964) leidosi kelionėn po Europą Galdiko automobiliu. Sustoję Paryžiuje, apžiūrėjo Georges’o Petit galerijoje nuo birželio vidurio veikusią Pablo Picasso apžvalginę kūrinių parodą, pristačiusią ankstyvuosius ir naujausius neoklasicistinės stilistikos modernizmo metro tapybos bei grafikos kūrinius. Tarp Picasso neoklasicistinių personažų prototipų buvo Jeano Auguste’o Dominique’o Ingreso „Didžioji mauduolė“ (1808), atkeliavusi į Luvrą iš Bonnat kolekcijos ir įkvėpusi visą XX a. pirmosios pusės prancūzų neoklasicistų kartą. Monumentalūs mauduolių atvaizdai užvaldė ir keliaujančių lietuvių dailininkų vaizduotę. Kurį laiką abu, sekdami Picasso vaizdavo pusnuoges milžines stambiomis sunkiomis galūnėmis ir migdolinėmis akimis. Intelektualiai suvoktas grožio idealas ypač smarkiai paveikė jaunesniojo iš keliautojų – Mikėno kūrybą.
Šaltinis: "Ne vien grožis. Moters atvaizdas LAWIN kolekcijoje". Sud. G. Jankevičiūtė. Vilnius: LAWIN, 2012, P. 163.
Parodos: LAWIN Vilniaus biuro 20-mečio paroda „Ne vien grožis. Moters atvaizdas LAWIN kolekcijoje“, 2012 m. spalis – lapkritis, Nacionalinė dailės galerija, Vilnius.
Publikuota: "Ne vien grožis. Moters atvaizdas LAWIN kolekcijoje". Sud. G. Jankevičiūtė. Vilnius: LAWIN, 2012, Kat. Nr. 149, P. 163.
Nuotraukoje: ekspozicija parodoje „Ne vien grožis. Moters atvaizdas LAWIN kolekcijoje“, 2012 m. spalio 12 d. – lapkričio 11 d., Nacionalinė dailės galerija, Vilnius.