Autorius: Ruščicas Ferdinandas, 1870 - 1936
Sukūrimo metai: 1906 m.
Kūrimo technika: drobė, aliejus.
Matmenys: 55x65 cm.
Signatūra: F.Rusczyc (paveikslo apačioje dešinėje pusėje).
Šis daugybę kartų įvairiuose leidiniuose reprodukuotas FERDINANDO RUŠČICO (1870–1936) paveikslas dažnai pateikiamas kaip jauki dailininko dvarelio interjero scena. Tačiau aklina šviesaus medžio kampinės spintos siena ir trys natiurmortai –tamsi vystančių gėlių puokštė pirmame plane, sudžiūvusios nendrės baltoje vazoje paveikslo kairėje ir tarp spintos viršuje sustatytų rakandų išsiskiriantis laikrodis –kuria slogaus nerimo, netgi grėsmės nuotaiką, verčia galvoti, kad tuose namuose įvyko arba tuojau įvyks kažkas negero, galbūt jų gyventojus ištiks netektis, sielvartas, liga. Atsikratyti šio įspūdžio šiek tiek padeda dešinėje pusėje nutapyta marina su linksmai jūros bangas skrodžiančiu burlaiviu, kuris, genamas vėjo išpūstų baltutėlaičių burių, veržliai juda savo keliu.
Šaltinis: Meno albumas „Pozuojantys daiktai“. Sud. G. Jankevičiūtė. Vilnius, ELLEX VALIUNAS, 2017, P. 134.
XIX a. dailėje dvarų vaizdai buvo suprantami kaip savotiškas paminklas bajoriškam gyvenimo būdui, kaip tėviškės prisiminimas, kaip žymių žmonių gimtųjų vietų įamžinimas. Sukurta daugybė piešinių, paveikslų, grafikos lakštų, tačiau absoliučioje daugumoje šių kūrinių dvarą pamatysime iš išorės – vidaus vaizdų nepaprastai reta, tarsi vidinis dvarelių gyvenimas būtų slepiamas nuo pašalinių akių. Tik XIX a. pabaigoje, paplitus fotografijai, pagausėjo interjero nuotraukų. FERDINANDAS RUŠČICAS (1870–1936) buvo vienas iš nedaugelio dailininkų, įsileidusių žiūrovą į savo namus. Gimtojo Bogdanovo interjero kampelius jis tapė ne kartą. Įdomu, kad F. Ruščico paveikslai taip pat turi fotografinius analogus. Juos sulyginus matyti subtilūs fotografo ir tapytojo žvilgsnių skirtumai. 1906 m. nutapytame Bogdanovo dvarelio kambaryje dėmesys sutelktas į puikų kampe stovintį šviesaus medžio bydermejerio laikų sekreterą. Solidus, bet kartu tarsi šilumą spinduliuojantis baldas, tvirtai stovėdamas, regis, priešinasi žmones, įvykius ir likimus pasiglemžiančiai laiko tėkmei, kurią simboliškai išreiškia daugelis kambaryje esančių daiktų: vazose vystančių gėlių ir sudžiūvusių nendrių puokštės, ant sekretero stovintis laikrodis, ant sienų kabantys kadais gyvenusių žmonių atvaizdai ir drobės su vėjo nešamu burlaiviu fragmentas.
Šaltinis: "RES PUBLICA" Advokatų kontoros „Ellex Valiunas“ meno kolekcija . Sud. R. Janonienė. Vilnius, 2018, P. 64.
Parodos: TPSP w Krakowie o treści [druk, maszynopis]: R. 1937. Grudzień Nr. 2265 /223/ Autor Ferdynand Ruzczyc / Adres Wystawa pośmiertna / Dzieło Wnętrze; Muzeum Narodowego w Warszawie [maszynopis]: VI/24. DROBIAZGI / Ruszczyc, Wnętrze z / Bohdanowa - Kantorek / MNW/KONIEC WIEKU ’96; Muzeum Narodowe / w Warszawie / p376/02/19; [druk] Wystawa Monograficzna / Ferdynanda Ruszczyca / Muzeum Narodowe w Krakowie / II-IV 2002 / Muzeum Okręgowe w Toruniu / IV-VI 2002 / Muzeum Narodowe w Warszawie / VII-IX 2002 / LDM w Wilnie X-XII 2002; “Priešaušris. Lietuvos dailė iki 1918 m.”, 2018 m. gegužės 10 d. - 2019 gegužės 31 d., Nacionalinis M. K. Čiurlionio dailės muziejus, Kaunas.
Publikuota: Katalog wystawy pośmiertnej prac malarskich i rysunkowych Ferdynanda Ruszczyca, Wilno X 1937, il. [własność rodziny artysty]; Ferdynand Ruszczyc 1870-1936, Przewodnik 127, TZSP Warszawa, XI-XII 1937, s. 60, nr kat. 347, il. [własność rodziny artysty]; Ferdynand Ruszczyc 1870-1936. Katalog wystawy pośmiertnej , TPSP w Krakowie, XII 1937 - I 1938, s. 33, nr kat. 223, il. [własność rodziny artysty]; M. Wallis, Ferdynand Ruszczyc, „Wiadomości Literackie” 1937, nr 31, s. 6; Ferdynand Ruszczyc. Źycie i dzieło. Księga zbiorowa, Wilno 1939, il. na s. 188, po s. 188 il. barwna; Ferdynand Ruszczyc 1870-1936. Katalog. [red. J. Ruszczycówna], Muzeum Narodowe w Warszawie 1964, s. 64, nr kat. I/140 [własność rodziny artysty]; J. Ruszczycówna, Ferdynand Ruszczyc (1870-1936). Krajobrazy i wnętrza, Katalog wystawy, Muzeum Okręgowe w Białej Podlaskiej 1881, s. 11, nr kat. 46; Ferdynand Ruszczyc 1870-1936. Malarz i rysownik, Muzeum Okręgowe, Lublin, 1984, s. 17, poz. 45; F. Ruszczyc, Dziennik, Część pierwsza, Ku Wilnu 1894-1919, [wybór, układ, opracowanie i wstęp E. Ruszczyc], Warszawa 1994, s. 181, 387, il. 76; Koniec wieku. Sztuka polskiego modernizmu 1890-1914, Katalog wystawy przygotowany pod kierunkiem Elżbiety Charazińskiej i Łukasza Kossowskiego, Muzeum Narodowe w Warszawie, Muzeum Narodowe w Krakowie, Warszawa 1996, s. 175, nr kat. VI/24, il. na s. 199; Impressionismus und Symbolismus, Malerei der Jahrhundertwende aus Polen, [red. E. Charazińska], Eine Ausstellung des National Museums Warschau, Staatliche Kunsthalle Bade-Baden, 6. Dezember 1997-1. März 1998, kat. nr 84, il. na s. 111; Ferdynand Ruszczyc 1870-1936. Życie i dzieło, [S. Krzysztofowicz-Kozakowska, A. Kroplewska-Gajewska], Muzum Narodowe w Krakowie, Kraków 2002, s. 123, nr kat. 102, il.; S. Krzysztofowicz-Kozakowska, Ferdynand Ruszczyc, Wydawnictwo Kluszczyński Kraków 2007, il. na s. 108; 1000 arcydzieł malarstwa polskiego, [praca zbiorowa], Wydawnictwo Kluszczyński Kraków 2008, tekst, il. na s. 340; Meno albumas „Pozuojantys daiktai“. Sud. G. Jankevičiūtė. Vilnius, ELLEX VALIUNAS, 2017, P. 135, Kat. Nr. 104 P. 285, Kat. Nr. 104, P. 285; "RES PUBLICA" Advokatų kontoros „Ellex Valiunas“ meno kolekcija . Sud. R. Janonienė. Vilnius, 2018, P. 65, Kat. Nr. 80, P. 226; Algė Andriulytė "Ferdynandas Ruszczycas: Civis Vilnensis Sum", Vilniaus dailės akademijos leidykla, 2018, P. 118.
Nuotraukose: ekspozicija parodoje “Priešaušris. Lietuvos dailė iki 1918 m.”, 2018 m. gegužės 10 d. - 2019 m. gegužės 31 d., Nacionalinis M. K. Čiurlionio dailės muziejus, Kaunas.